Internet fundraising trends 2008. Last call


Predictions

Pubblico oggi l’ultima puntata del piccolo gioco iniziato a inizo anno (qui) con la domanda: “Quali saranno le 5 tendenze dominanti del fundraising online nel 2008?”.

A questa domanda hanno risposto in molti (e altri non ce l’hanno fatta causa impegni per il mondo) e le loro previsioni le potete leggere seguendo i link qui, qui e qui. Fra qualche giorno (o settimana, dipende dagli impegni) vi prometto una sintesi in power point. Per ora vi lascio con gli ultimi tre guru e, come nelle migliori tradizioni, si finisce col botto.

Pierre-Bernard Le Bas (PeeBee, per tutti, vice-president fundraising di CBM Internationl ex Unicef, UNHCR, fondatore di Aide et Action, da 30 anni uno dei principali animatori del fundraising europeo e soprattutto grande persona che ho avuto il piacere di incontrare durante l’esperienza nel gruppo di lavoro internazionale sul Corporate Fundraising di CBM. Un maestro.)

John Baguley (presidente di International Fundraising Consultancy, è stato Fundraising Director a Amnesty International UK, Friends of the Earth e Medical Foundation. Ha scritto un bestseller come Successful Fundraising, collabora con Fundraising Uk ed è invitato a parlare di fundraising praticamente in ogni parte del mondo).

Seth Godin (è il guru riconosciuto del marketing online da quando, anni fa, scrisse un libro che ancora oggi resta nel cuore di tutti: Permission marketing. Il suo ultimo libro è Meatball Sundae: Is your marketing out of Sync? Ha un sito, Sethgodin.com e un bellissimo blog, Seth’s Blog. E’ anche il fondatore di Squidoo, un sito che qualsiasi appassionato di non profit dovrebbe frequentare. Lo ringrazio per avermi autorizzato a fare una sintesi, che rimane mia, di un suo bellissimo post di qualche settimana fa).

Let’s go…

Pierre-Bernard Le Bas
www.cbm.org

1. Most people will carry on thinking “raising funds on the web” will not be a big fundraising channel...! Well, they are wrong…!!!

2. Web Fundraising will not work if… one forgets that “people give to people“. So bringing humanity in our web work is what will make a difference between a lousy site and a great site.

3. Why re-invent the wheel…!!!??? Just go to the web, research the best sites and learn from them. Time is too scarce not to do so…!!

4. The best websites will be those with “human interests” stories, not those with all the “flashy” state-of-the-art technics…!!!

5. Go to www.cbm.org [;-) he’s my former boss!!!] and make a donation…to help make the world a better place to live in…!!!

John Baguley
http://www.ifc.tc/

1. There will be a large internet fundraising scandle in 2008.

2. That will lead to improvements in security in regard to problems we don’t now know exist.

3. This will lead to increased income via the internet.

4. Our celebrity culture will invade our currently very pure internet fundraising, with celebrity sites encouraging fans to donate to win sought after favours.

5. And fans will respond in surprisingly, maybe worryingly, large numbers.

Seth Godin
http://sethgodin.typepad.com/

1. the Internet is not a replacement for direct mail fundraising. It is, in fact, something much bigger than that for just about every non-profit.

2. The big win is in changing the very nature of what it means to support a charity. The idea of “I gave at the office” and of giving money in the last week in December speaks to obligation. Many people donate to satisfy a guilty feeling, or to please a friend. This doesn’t scale. Not one bit. It’s super easy to ignore a direct mail solicitation when all you have to do is hit delete and no one notices.

3. The big win is in turning donors into patrons and activists and participants. The biggest donors are the ones who not only give, but do the work. The ones who make the soup or feed the hungry or hang the art.

4. The internet allows some organizations to embrace long-distance involvement. It lets charities flip the funnel, not through some simple hand waving, but by reorganizing around the idea of engagement online. It means opening yourself up to volunteers, encouraging them to network, to connect with each other, and yes, even to mutiny. It means giving every one of your professionals a blog and the freedom to use it. It means mixing it up with volunteers, so they have something truly at stake. This is understandably scary for many non-profits, but I’m not so sure you have a choice.

5. Do you have to abandon the old ways today? Of course not. But responsible stewardship requires that you find and empower the mavericks and give them the flexibility to build something new, not to try to force the internet to act like direct mail with free stamps.

E con questo fantastico invito ad andare verso il Fundraising 2.0, saluto tutti quelli che hanno voluto giocare con me e vi aspetto per la pubblicazione del power point con cui cercherò di riassumere questa fantastica avventura.

Bye bye

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2 pensieri su “Internet fundraising trends 2008. Last call

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